1. Gdzie mieszkają zwierzęta?Napis czerwiec

    • Zapoznanie z wybranymi gatunkami zwierząt egzotycznych zamieszkujących sawannę.
    • Poszerzanie wiadomości na temat wybranych zwierząt zamieszkujących stepy.
    • Rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i umiejętności matematycznych.
    • Doskonalenie techniki ruchu.
    • Rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej.
    • Rozwijanie sprawności ruchowej,
    • Zachęcanie do uważnego słuchania N.
    • Utrwalenie wiadomości na temat poznanych zwierząt i roślin egzotycznych.
    • Rozwijanie umiejętności manualnych.

  2. Co mogę robić latem?

    • Wdrażanie do uważnego słuchania tekstu literackiego.
    • Poznawanie kwiatów i niewielkich zwierząt, które można obserwować podczas letniego spaceru/wypoczynku.
    • Zapoznanie ze sposobem spędzania czasu nad morzem.
    • Rozwijanie umiejętności liczenia ze zwróceniem szczególnej uwagi na rolę ostatniego liczebnika.
    • Rozwijanie słuchu.
    • Rozwijanie swobody ruchów podczas zabaw.
    • Rozwijanie sprawności ruchowej.
    • Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat.
    • Rozwijanie sprawności manualnej.
       
  3. Wkrótce wakacje, z wizytą w krajach europejskich.

    • Zdobywanie informacji na temat przedmiotów przydatnych podczas wakacji.
    • Utrwalenie wiadomości na temat Unii Europejskiej.
    • Poznanie kultury wybranych państw należących do Wspólnoty Europejskiej.
    • Poznawanie zasad bezpieczeństwa, których należy przestrzegać w wybranych miejscach wakacyjnego wypoczynku.
    • Rozwijanie umiejętności matematycznych.
    • Rozwijanie dykcji i artykulacji podczas śpiewu.
    • Rozwijanie sprawności ruchowej podczas zabaw przy muzyce.
    • Dowiadywanie się na temat znaczenia pojęcia przyjaciel i rodzajów pamiątek, jakie można wręczyć przyjacielowi.

  4. Jak dać przedmiotom drugie życie?

    • Zdobywanie informacji na temat ekologii, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat.
    • Przypomnienie zasad segregacji śmieci.
    • Przeliczanie elementów zbioru.
    • Rozwijanie sprawności ruchowej.
    • Rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej.
    • Ćwiczenie spostrzegawczości.
    • Rozwijanie sprawności ruchowej.
    • Rozwijanie spostrzegawczości.
    • Utrwalenie zdobytych informacji.

„Żyrafa” B. FormaKula ziemska, a na niej zwierzęta

Czy jest duża, czy jest mała, 
w cętki jest pokryta cała. 
Ma na głowie małe rogi, 
długą szyję, długie nogi. 

To żyrafa, to żyrafa, 
lubi tańczyć tak jak ja, 
kręci szyją w różne strony, 
 w górę, w bok, raz i dwa.

„Pięć małpek”  K. Sąsiadek

W dżungli kilka małpek żyło,
a dokładnie pięć ich było.
Pierwsza małpka, taka mała,
druga małpka wciąż skakała,
trzecia małpka wciąż płakała,
czwarta małpka wciąż się śmiała,
piąta małpka tak śpiewała:
w dżungli kilka małpek żyło,
 a dokładnie pięć ich było…

„Co daje lato”Plaża, słońce, parasolka wbita z piasek

Lato daje nam słońce gorące,
słodkie czereśnie, malwy pachnące.

Ref.: Lato, lato, lato,
kochamy cię za to.
Lato, lato, lato,
kochamy cię za to.

Lato daje nam piknik nad rzeką,
długie wakacje, podróż daleką.

Ref.: Lato, lato, lato…

Lato daje nam ciepłe wieczory,
zapachy łąki, dobre humory.

Ref.: Lato, lato, lato

„Wesoła zabawa” B. Forma

Jedna noga, druga noga,
tupiemy nogami.
Jeśli tylko masz ochotę,
potup razem z nami.

Tupu-tupu, tup, tup,
raz, dwa, trzy,
teraz ze mną tupiesz ty. (bis)

Jedną rękę, drugą rękę
teraz podam tobie.
W małych kołach dookoła
zatańczymy sobie.

Tralalala, la, la, raz, dwa, trzy,
teraz ze mną tańczysz ty. (bis)

„Prezenty dla Ziemi”

Dziś zrobimy pieska z butelki plastikowej
albo zajączka z rolki tekturowej.

Ref.: Bo wszystkie przedmioty mogą jeszcze żyć
i w tym drugim życiu czymś innym być.
A Ziemia będzie uśmiechnięta,
że ktoś o niej pamięta.
Gdy śmieci mniej,
to piękna jest, że hej!

Z kubków po jogurcie zrobimy też grzechotki,Obrazek chłopiec z gwiazdkami ponad głową
z wełny od babci mięciuteńkie kotki.

Ref.: Bo wszystkie przedmioty...