JAK JESIENIĄ DBAĆ O ZDROWIE?
- Rozwijanie mowy, kształtowanie nawyków prozdrowotnych; budzenie zainteresowania literami.
- Odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 1, poznanie zawodu lekarza; rozwijanie sprawności fizycznej.
- Doskonalenie umiejętności gry na instrumentach; rozwijanie mowy, kształtowanie postawy prozdrowotnej.
- Poznawanie cech kwadratu, rozwijanie umiejętności klasyfikowania; rozwijanie sprawności fizycznej.
- Rozwijanie umiejętności plastycznych; rozwijanie mowy, ćwiczenie pamięci długotrwałej.
KTO MOŻE BYĆ NAUCZYCIELEM?
- Rozwijanie mowy, poznawanie roli nauczyciela; budzenie zainteresowania literami.
- Odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 2, poznawanie zawodu nauczyciela; rozwijanie sprawności fizycznej.
- Rozwijanie umiejętności wokalnych; rozwijanie mowy.
- Rozwijanie kompetencji twórczych; rozwijanie sprawności fizycznej.
- Ćwiczenie pamięci, rozwijanie mowy; rozwijanie umiejętności plastycznych.
W CO SIĘ BAWI Z NAMI JESIENNY WIATR?
- Rozwijanie mowy, kształtowanie umiejętności właściwego doboru ubrań do pogody; budzenie zainteresowania literami.
- Odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 3, rozwijanie wiedzy na temat zdrowia; rozwijanie sprawności fizycznej.
- Kształtowanie wrażliwości na zmianę tempa i dynamiki muzyki; rozwijanie mowy, rozwijanie wiedzy na temat pojazdów wodnych.
- Budzenie zainteresowań technicznych, rozwijanie kompetencji emocjonalnych; rozwijanie sprawności fizycznej.
- Rozwijanie umiejętności plastycznych; rozwijanie mowy.
JAKI PLAN NA JESIEŃ MAJĄ ZWIERZĘTA?
- Rozwijanie mowy, rozwijanie wiedzy na temat jesiennych zwyczajów zwierząt; budzenie zainteresowania literami.
- Odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 4, poznawanie ekosystemu leśnego; rozwijanie sprawności fizycznej.
- Kształtowanie słuchu i wrażliwości muzycznej; rozwijanie mowy, rozwijanie wiedzy na temat ptaków.
- Rozwijanie postawy badawczej, rozwijanie wiedzy przyrodniczej; rozwijanie sprawności fizycznej.
- Rozwijanie umiejętności plastycznych; rozwijanie mowy.
PIOSENKI
„Kasztanki”
Spadły z drzewa dwa kasztany,
i wesoło idą w tany.
Małe rączki swe podają,
i na boki się kiwają
Spadły z drzewa dwa kasztany,
i wesoło idą w tany.
Prawą nogą, lewą nogą,
tupią najmocniej, jak mogą
Spadły z drzewa dwa kasztany,
i wesoło idą w tany.
Podskakują sobie żwawo
i machają ręką prawą.
Spadły z drzewa dwa kasztany,
i wesoło idą w tany.
A zmęczone po zabawie
Bęc! Chowają się już w trawie.
„Leśne porządki”
W lesie na polanie dziś ważne zebranie
wzięły się zwierzęta za ważne sprzątanie
Szuszuszu /2x
pracujemy ile tchu
Szuszuszu /2x
zaraz czysto będzie tu.
Mrówki ze ślimaczkiem
sprzątają pod krzaczkiem
a żabki z wiewiórką w strumieniu za górką
Szuszuszu /2x
pracujemy ile tchu
Szuszuszu /2x
zaraz czysto będzie tu.
Zbieraj sikorki papierki i worki
a maleńkie muszki, butelki i puszki
Szuszuszu /2x
pracujemy ile tchu
Szuszuszu /2x
zaraz czysto będzie tu.
Kosy pogwizdują i śmieci pakują
a niedźwiadek z liskiem sortują je wszystkie
Szuszuszu /2x
pracujemy ile tchu
Szuszuszu /2x
zaraz czysto będzie tu.
A gdy posprzątały ten list nam wysłały:
Pamiętajcie dzieci, by w lesie nie śmiecić!
Szuszuszu /2x
pracujemy ile tchu
Szuszuszu /2x
zaraz czysto będzie tu.
WIERSZE
„Zbieramy kasztany”
Zbieramy kasztany,
robimy w nich dziurki,
a wtedy je można
nawlekać na sznurki.
Tak robi się lejce,
naszyjnik z korali.
Kasztany, kasztany
będziemy zbierali.
„Jesień”
Lecą liście z drzewa, zbierają je dzieci,
Zaniosą dla pani liściasty bukiecik.
A kasztany i żołędzie pukają o ziemie,
Lecą z drzewa wysokiego do koszyka twego.
Chodź na spacer - wjdźże z domu mój kolego mały
Jesień gości, ale ciepło. Nic nie robI złego.
,
,Jeż”
Krótkie nóżki, długi ryjek,
ostre kolce ciało kryją.
Ach, cóż to za groźny zwierz?
To jest jeż, malutki jeż.
Węszy noskiem w lewo, w prawo,
to pod listkiem, to pod trawą,
gdzie się kryje dobry łup.
Drepcze mały jeż - tup, tup.
Drepcze poprzez lasu gąszcze,
łapie myszy, węże, chrząszcze...
Gdy zimowe przyjdą dni,
zagrzebany w liściach śpi.